Allmänt |  Data & IT |  Ekonomi |  Film & TV |  Filosofi |  Fotobloggar |  Företagsbloggar |  Humor |  Kultur |  Litteratur |  Mat |  Mode |  Musik |  Nöjen |  Personligt |  Politik |  Resor |  Sport |  Vetenskap | 

apg29

Apostlagärningarna fortsätter i vår tid!

www.apg29.se

Nio punkter varför uppryckandet sker före vedermödan

/bild/maskros-1675398467.jpg

Det är många som har frågor om detta. En som studerat detta nogsamt är teologen John F Walvoord som var president för Dallas Theological Seminary. Han är författare till över 30 böcker.

Han har gjort en lista med 50 argument om varför uppryckandet av de troende till himlen måste ske före vedermödan. Vi återger här nio av dem. 

Nio punkter varför uppryckandet sker för...

Turkiet vill att Sverige ska förbjuda koranbränning

Turkiet säger nej till ett svenskt Natomedlemskap så länge det är tillåtet att bränna koraner i Sverige. 

De vill att Sverige ska göra det olagligt att bränna koraner. Med andra ord vill de att Sverige ska böja sig för Islam.

Däremot säger Turkiets president ja till Finlands Natoansökan. I Finland är det olagligt att bränna koraner.

Jag funderar på om Turkiet använder Rasmus Paludans koranbränning som svepskäl till att säga nej. Innan ville Turkiet att misstänkta...

Fem platser på jordklotet där tredje världskriget skulle kunna bryta ut redan i år

/bild/ww3-1675231430.jpg

Vi behöver förstå att det kan komma att hända vad som helst under 2023.

Så här skriver man i Dagen Ps: ? Ukraina? Definitivt. Men en deprimerande genomgång visar fem platser på jordklotet där tredje världskriget skulle kunna bryta ut redan i år.

I februari 2022 attackerade Ryssland Ukraina och skapade den största militära drabbningen i Europa sedan andra världskriget.

Jesus är YHWH och Elohim

/bild/yhwh-ar-elohim-1674746011.jpg

I våra biblar översätts det gammaltestamentliga bibelordet YHWH med HERREN. Det står alltså inte "Allah". Det namnet finns för övrigt inte i Bibeln. Dessutom är Allah ett arabiskt namn och inte hebreiskt. Möjligen härstammar namnet från Baal som finns i Bibeln. Men Baal var en avgud.

Det hebreiska ordet fö...

Kristna förföljs i Turkiet

/bild/flaggbranning-1674835246.jpg

Bild: svt.se.

Kristna förföljs i Turkiet och det innan koranbränningen och Natoansökan.

Turkiet har blivit uppmärksammad nu i media i och med dess president Erdogans motvillighet att godkänna Sverige att gå med i försvarsalliansen Nato. Dessutom har den danske islamkritiken Rasmus Paludan bränt Koranen utanför Turkiets ambassad i Stockholm.

Protester hördes från flera ...

Mordhot på bönesidan

/bild/cybercrime-1674813120.jpg

De flesta böner på den välbesökta avdelningen bönesidan är bra och många gånger skrivna av personer i djupaste nöd, men så finns det de som är mindre bra. 

Jag är jätteglad över att bönesidan är så välbesökt och att många skriver dagligen i den. Fortsätt att skriva i den, men nu vill jag göra dig uppmärksam på något viktigt ...

Domedagsklockan 90 sekunder till midnatt

/bild/domedagsklockan-1674592540.jpg

Domedagsklockan.

Klockan står nu på 90 sekunder till midnatt ? det närmaste den globala katastrofen någonsin har varit.

Bulletin of the Atomic Scientists grundades 1945 av Albert Einstein och forskare vid University of Chicago som hjälpte till att utveckla de första atomvapnen i Manhattan-projektet och skapade domedagsklockan två år senare, med hjälp av apokalypsens ...

Vi står väldigt nära slutet ─ Ove Marcelind på Vision Sverige

Ove Marcelind undervisar på på Vision Sverige profetiska tidstecken och på det tidsläge vi befinner oss just nu på. Hur nära Jesu återkomst står vi egentligen?

Mannen med granatsplittret

/bild/granatsplittret-1674334805.jpg

Och, den dagliga fysiska smärtan som han hade haft i sin kropp var borta. Han hade ett granatsplitter i kroppen som läkarna inte kunde ta bort och det hade orsakat daglig smärta.

Når Jesus vandrade på jorden för omkring tvåtusen år sedan så både predikade han för folket och botade och befriade människor som var i behov av helande och frihet från mörkrets makter. Jesus har inte föränd...

Du är älskad och förlåten

/bild/forgive-1674221527.jpg

Förlåtelse är inte bara för dem som du förlåter, utan också för din egen skuld, så att du inte behöver leva med bördan.

Jag vill du tar och stannar till vid de ord du här får läsa.

Far, förlåt dem!!!

Kristus utstod orätt, förfärlig orätt. Ingen kunde ha lidit mer orättfärdigt än Kristus. Och några av de sista orden han någonsin sa, var: 

"Far, förlåt dem för de ve...

Du behöver Jesus Del 3 - Christer Åberg i Bokhyllan

BOKHYLLAN CHRISTER ÅBERG "DU BEHÖVER JESUS" DEL 3

Det andra programmet av tre med Christer Åberg. Han intervjuas av Lennart Åsberg i Kanal 10. 

<...

Nyckelord för apg29

apg29 |  apostlagärningarna |  christer åberg |  gud |  den helige ande |  änglar |  piungstkyrka |  musik |  helande |  befrielse |  demoner |  tungotal |  mirakler | 

Bloggar liknande apg29


Tillbaka till kategorin personligt

Om commo

Commo är ett register med svenska bloggar sorterade på ett antal kategorier. Det finns många bra bloggar, men de kan svåra att hitta på egen hand. Du kanske söker mer inspiration till din egen blogg eller letar efter en ny favoritblogg. Du kan bläddra dig fram genom kategorierna till vänster, leta via nyckelord eller låta slumpen avgöra genom att klicka på slumpa nu ovan.